niedziela, 13 stycznia 2008

WPPJ 4: Wielcy Buddowie

Witam w ostatnim odcinku Wielkiej Podróży, dziś, zgodnie z tytułem, oglądamy wielkich Buddów. Tak, spełniłem japonistyczny obowiązek i pokłoniłem sie Buddzie z Kamakury, widziałem też większego (i brzydszego) Buddę z Nary.

Zarówno Kamakura jak i Nara były przez pewien czas stolicami Japonii i są do siebie dość podobne - pełne świątyń, turystów i ludności z nich żyjącej. W Kamakurze jest cudowny Wielki Budda, a w Narze są daniele. Chciałem się dowiedzieć jak jest święty daniel po japońsku, ale Yoshioka wymiękł. Ok. Tyle tytułem wstępu...

Kamakura:
Oraz... ON:I cały autokar śpiewa:大きい大仏ですねえ。

Nara:
Wspomniane daniele:

I Daibutsu z Nary. To co widać na pierwszym zdjęciu to Toudaiji - chyba największy drewniany budynek na świecie.Każdy z tych małych Buddów coś oznacza (a jest ich chyba 18tu), oprócz tego jest 18 promieni, z których każdy też oznacza coś innego... pewnie mają odrębnych kapłanów od pamiętania co jest od czego, albo po prostu nikt już się tym nie przejmuje...

I koniec. Więcej odcinków nie ma, dziękujemy za uwagę. Od następnego postu wznawiamy normalną działalność... prawdopodobnie będzie coś o moich współstudentach na uniwersytecie...

Stay Tuned!

6 komentarzy:

Anonimowy pisze...

och, a gdzie odcinek, "życie rodzinne białej małpy" :P

Anonimowy pisze...

Ale uroczy są ci mali Buddowie z Nary, na tych swoich kwiatach lotosu wyglądają jak na prywatnych chmurkach :D

Piotr Sarnowski pisze...

prawda? mi kojarzą się z jakimś anime na polonii 1 oglądanym w podstawówce :)

Anonimowy pisze...

a gdzie shinkansen i ryokan?

kimas pisze...

No muszę Cię rozczarować,w Polsce i na Wołyniu mamy podobnej wielkości obiekty jak Toudaiji.

Anonimowy pisze...

najstarszy chyba?